Wizerunek firmy to bardzo ważna kwestia w przypadku promowania usług czy produktów. Wpływ na jego kreację ma wiele czynników, także i takie, które mogą dla nas wydawać się nieistotne.
Reklama odgrywa dużą rolę w funkcjonowaniu firmy i budowaniu wizerunku. Może ona przybierać różne formy, jednak bez wątpienia to skuteczna reklama kształtuje wizerunek firmy. Na to jak nasza firma jest postrzegana wpływa także identyfikacja wizualna. Na jakie elementy zwrócić uwagę budując wizerunek firmy? Są to przede wszystkim: grafika strony internetowej, logo firmy, ulotki reklamowe, papier firmowy, wizytówki, gadżety firmowe, wystrój placówki, a także ubiór pracowników.
Jednym z najprostszych elementów, który buduje pozytywny wizerunek firmy są skuteczne i tanie wizytówki. Może się wydawać, że przygotowanie takiej wizytówki jest niezwykle proste. Pamiętajmy jednak o kilku ważnych zasadach:
- nie może być przeładowania grafiką – powinna być stonowana i właściwie pasować do kolorystki
- projekt powinien być prosty, zbyt duża ilość grafik odwróci uwagę od głównego celu
- należy stosować tzw. bezpieczne odległości pomiędzy wszelkimi elementami znajdującymi się w obszarze wizytówki
- należy uważać także na zaokrąglone rogi(jeśli są planowane) i nie umieszczać tam istotnych elementów
- należy unikać stosowania dużych czcionek
- na wizytówce umieszcza się najważniejsze informacje: imię i nazwisko, e-mail, stronę internetową, możliwość kontaktu